کانون تبلیغاتی ایران دی          irandayco.com

کانون تبلیغاتی ایران دی irandayco.com

برندینگ , ثبت برند , انتخاب نام , طراحی , طراحی لوگو , طراحی کاتالوگ , طراحی پوستر , طراحی بروشور , طراحی ست اداری , طراحی وب سایت , چاپ , بسته بندی , دیجیتال برندینگ , مشاوره تبلیغات و برندینگ
کانون تبلیغاتی ایران دی          irandayco.com

کانون تبلیغاتی ایران دی irandayco.com

برندینگ , ثبت برند , انتخاب نام , طراحی , طراحی لوگو , طراحی کاتالوگ , طراحی پوستر , طراحی بروشور , طراحی ست اداری , طراحی وب سایت , چاپ , بسته بندی , دیجیتال برندینگ , مشاوره تبلیغات و برندینگ

نقش انتخاب نام در برندینگ


نام شما در مرکز تمامی فعالیت­ های بازاریابی­ تان قرار دارد و بادوام ترین و پایدارترین جزء محصول، خدمت یا شرکت شماست. از آن جا که نام­ گذاری نخستین مرحله برندسازی است، افراد معمولا دچار این اشتباه می­ شوند که نام مهم­ترین بخش برند است. زیرا با بررسی وب­ سایت های شرکت های مشاوره­ ی نام­گذاری به این نتیجه می­ رسند که نام­ گذاری مهم ترین اقدامی است که در مسیر برندینگ انجام می ­شود و بسیار سخت و پرهزینه است. بدین ترتیب ، تمام نیرو و تمرکز خود را بر روی انتخاب نامی تمام عیار می ­گذارند.

این گونه نیست که بسیاری از نام­ ها توسط شرکت های گران­ قیمت مشاوره انتخاب یا ابداع شده باشند؛ بلکه با صد­ها نام متوسط ( مانند Cisco ) یا گاهی نام­ های بدی ( مانندPutzmeister یا eBay ) روبرو خواهید شد که با این حال به برند­ های معروف و بزرگی تبدیل شده ­اند.

بسیاری از شرکت­ های بزرگ در جاهایی برای نام­ گذاری الهام گرفته ­اند که فکرش را هم نمی ­کردند. شاید فکر کنید اگر بخواهید نامی برای یک شرکت تولید­کننده­ ی کفش ورزشی انتخاب کنید، باید به دنبال واژه ­ای باشید که بر عملکرد کفش، موفقیت های بزرگ ورزشی یا قدرت و آمادگی جسمی تاکید داشته باشد. اما نام یکی از قدرتمند­ترین برند های ورزشی به سادگی از روی نام خودمانی صاحب شرکت برداشته شده است.

برخی ممکن است پیشنهاد بدهند که برای شروع از نام کوچک یا فامیل، نشانی خیابان یا دیگر گزینه­ های دم دستی استفاده کنید. در حالی که می­توانید و باید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. بیش از حد، خود را درگیر نامی کامل و بی ­عیب و نقص نکنید، زیرا در این صورت هیچ­گاه به نتیجه نخواهید رسید. کافی است نامی پیدا کنید که به اندازه­ ی کافی خوب باشد. گاهی نام­ های بد نیز با یاری بخت خوش و بازاریابی هوشمندانه به برندی بزرگ تبدیل می­شوند.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.